Ať už podnikáte v čemkoliv, zřejmě se vám příliš často nestává, že musíte odhánět zákazníky od vašich dveří. Získávání nových klientů není vůbec snadná záležitost a vyžaduje mnohdy velké úsilí, které ne každý ochotně investuje.
Bez přílivu nových zákazníků ale podnikatelský projekt začne brzy skomírat a nakonec vyhoří. Kde tedy zákazníky hledat a jak si zajistit, aby se váš hlas neztratil mezi ostatními? Poradíme vám pár tipů, které pomohou komukoliv udržet a zvýšit povědomí o sobě v očích potenciálních klientů.
V první řadě si uvědomte, že každý stávající zákazník je pro vaši budoucnost extrémně důležitý. Velké množství zakázek k vám přijde čistě proto, že vás někdo doporučí známým. Musí k tomu, ale mít dobrý důvod! Neopomínejte dobrou péči o zákazníky. Jedná se o klíčový aspekt každého byznysu. Otázky neodbývejte krátkým emailem o třech slovech a místo toho s klienty komunikujte často a do hloubky (samozřejmě mluvíme o obchodních záležitostech). Ideálním nástrojem pro dlouhodobou komunikaci se stávajícími zákazníky je pravidelný newsletter. Ten vám umožní klientům sdělit aktuální novinky vyzdvihnout vaše silné stránky.
Hýčkejte si i kontakty od lidí, kteří vašimi klienty zatím nejsou. Pokud vám do schránky padne dotaz od potenciálního zákazníka a poté nastane ticho, nebojte se po pár dnech zeptat, jestli můžete stále nějak pomoci. Vytrvalost se v marketingu i v péči o zákazníky rozhodně vyplácí.
Mít pro svoje podnikání webovou stránku je dnes povinnost a bez ní se pohybujete v marketingovém pravěku. Proč ale nerozhodit sítě mnohem dál? Využijte sílu sociálních médií a pro účely vaší činnosti si vytvořte profil na Instagramu, Facebooku či Youtube. Čím líp dokážete prezentovat svoje výsledky na širokém množství komunikačních kanálů, tím lépe. Nemusíte přitom na sociálních sítích mluvit jenom o své práci. Speciální znalosti znamenají, že se o ně můžete podělit s ostatními a přilákat tak lidi, kteří by o vaší činnosti vůbec nemuseli vědět. Buďte vidět i na odborných fórech, jako zdroj expertní pomoci.
Svoje profily a webové stránky obměňujte a naplňte dobrým obsahem. Není nic smutnějšího (a odpudivějšího pro zákazníky) než přijít na stránku, která vypadá, že se jí nikdo nedotkl od roku 1995. Využívejte krátkodobých akcí, které můžete propagovat na všech svých kanálech. Skvěle se k tomu například hodí soutěže o vaše výrobky nebo o slevy na vaše služby. Samozřejmě existují i online nástroje, které vás dokáží spojit se zákazníky spojit. A vy byste jich měli těchto využívat naplno. Ideální online službu pro získání nových klientů představuje AAAPoptávka. Po registraci získáte přístup ke kontaktům u relevantních zakázek, která máte možnost realizovat. Zákazníci tak přijdou za vámi.
Zkrátka neusínejte na marketingových vavřínech a neustále se snažte zákazníky něčím nalákat místo pouhého čekání na to, kdy na vás lidé náhodou narazí.